
Korta utbildningsfilmer om olika aspekter inom MIK
Förskoleförvaltningen i Göteborg har tillsammans med Göteborgsregionen (GR) gjort en unik satsning för att stärka medie- och informationskunnigheten (MIK) hos förskolepersonal genom deras nya, öppna

Förskoleförvaltningen i Göteborg har tillsammans med Göteborgsregionen (GR) gjort en unik satsning för att stärka medie- och informationskunnigheten (MIK) hos förskolepersonal genom deras nya, öppna

En utbildningsfilm om sociala medier för mellanstadieelever för att de ska få en så schysst miljö som möjligt på nätet och inte råka illa ut.

Bok: 100 filmer att se innan du blir vuxen av Fredrik Holmberg berättar om 100 filmer i olika genrer som kan vara till hjälp i

Bok: Filmskolan av Johan Holmberg – Över 40 filmlektioner på 26 sidor vardera som kan läsas helt fristående. Varje lektion spinner runt ett tema, t.ex.

Vi blev människor först när vi lyckades förmedla en erfarenhet eller visdom i form av en berättelse för en kompis. Då blev vi Homo Narrans

Här hittar du några konkreta tips och övningar på hur du kan arbeta med film i förskola och lågstadiet!

Hur är reklamfilmer och spelfilmer uppbyggda? Vad är det för skillnad mellan reklam, information och propaganda? Hur tänker de som gör reklamfilm? Första delen av

Yttrandefrihet och fria oberoende medier är en av demokratins grundpelare. Idag när vi kan leva våra liv både offline och online är det inte helt

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Reklamstrategierna förändras i takt med teknikutvecklingen och vår mediekonsumtion. Därför har vi producerat två uppdateringar till Reklamfilmens fantastiska värld: en utbildningsfilm om influencerbranschen och en

Här har vi samlat metoder för hur du kan arbeta med film utifrån tre perspektiv (och med fördel även i följande ordning): 1) den personliga

Visste du att seniorer utgör cirka 20 % av befolkningen, men nära 30 % av dem som faktiskt röstar? Den 9 juni är det val
Visste du att seniorer utgör cirka 20 % av befolkningen, men nära 30 % av dem som faktiskt röstar? Den 9 juni är det val
En utbildningsfilm om sociala medier för mellanstadieelever för att de ska få en så schysst miljö som möjligt på nätet och inte råka illa ut.
Bok: 100 filmer att se innan du blir vuxen av Fredrik Holmberg berättar om 100 filmer i olika genrer som kan vara till hjälp i
Bok: Filmskolan av Johan Holmberg – Över 40 filmlektioner på 26 sidor vardera som kan läsas helt fristående. Varje lektion spinner runt ett tema, t.ex.
Vi blev människor först när vi lyckades förmedla en erfarenhet eller visdom i form av en berättelse för en kompis. Då blev vi Homo Narrans
Här hittar du några konkreta tips och övningar på hur du kan arbeta med film i förskola och lågstadiet!
Hur är reklamfilmer och spelfilmer uppbyggda? Vad är det för skillnad mellan reklam, information och propaganda? Hur tänker de som gör reklamfilm? Första delen av
Yttrandefrihet och fria oberoende medier är en av demokratins grundpelare. Idag när vi kan leva våra liv både offline och online är det inte helt
Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.
Reklamstrategierna förändras i takt med teknikutvecklingen och vår mediekonsumtion. Därför har vi producerat två uppdateringar till Reklamfilmens fantastiska värld: en utbildningsfilm om influencerbranschen och en
Här har vi samlat metoder för hur du kan arbeta med film utifrån tre perspektiv (och med fördel även i följande ordning): 1) den personliga
Förskoleförvaltningen i Göteborg har tillsammans med Göteborgsregionen (GR) gjort en unik satsning för att stärka medie- och informationskunnigheten (MIK) hos förskolepersonal genom deras nya, öppna
Webbläromedel som vi producerat

Förskoleförvaltningen i Göteborg har tillsammans med Göteborgsregionen (GR) gjort en unik satsning för att stärka medie- och informationskunnigheten (MIK) hos förskolepersonal genom deras nya, öppna

En utbildningsfilm om sociala medier för mellanstadieelever för att de ska få en så schysst miljö som möjligt på nätet och inte råka illa ut.

Bok: 100 filmer att se innan du blir vuxen av Fredrik Holmberg berättar om 100 filmer i olika genrer som kan vara till hjälp i

Bok: Filmskolan av Johan Holmberg – Över 40 filmlektioner på 26 sidor vardera som kan läsas helt fristående. Varje lektion spinner runt ett tema, t.ex.

Vi blev människor först när vi lyckades förmedla en erfarenhet eller visdom i form av en berättelse för en kompis. Då blev vi Homo Narrans

Här hittar du några konkreta tips och övningar på hur du kan arbeta med film i förskola och lågstadiet!

Hur är reklamfilmer och spelfilmer uppbyggda? Vad är det för skillnad mellan reklam, information och propaganda? Hur tänker de som gör reklamfilm? Första delen av

Yttrandefrihet och fria oberoende medier är en av demokratins grundpelare. Idag när vi kan leva våra liv både offline och online är det inte helt

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Reklamstrategierna förändras i takt med teknikutvecklingen och vår mediekonsumtion. Därför har vi producerat två uppdateringar till Reklamfilmens fantastiska värld: en utbildningsfilm om influencerbranschen och en

Här har vi samlat metoder för hur du kan arbeta med film utifrån tre perspektiv (och med fördel även i följande ordning): 1) den personliga

Visste du att seniorer utgör cirka 20 % av befolkningen, men nära 30 % av dem som faktiskt röstar? Den 9 juni är det val

Förskoleförvaltningen i Göteborg har tillsammans med Göteborgsregionen (GR) gjort en unik satsning för att stärka medie- och informationskunnigheten (MIK) hos förskolepersonal genom deras nya, öppna

Här har vi samlat metoder för hur du kan arbeta med film utifrån tre perspektiv (och med fördel även i följande ordning): 1) den personliga

Reklamstrategierna förändras i takt med teknikutvecklingen och vår mediekonsumtion. Därför har vi producerat två uppdateringar till Reklamfilmens fantastiska värld: en utbildningsfilm om influencerbranschen och en

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Yttrandefrihet och fria oberoende medier är en av demokratins grundpelare. Idag när vi kan leva våra liv både offline och online är det inte helt

Hur är reklamfilmer och spelfilmer uppbyggda? Vad är det för skillnad mellan reklam, information och propaganda? Hur tänker de som gör reklamfilm? Första delen av

Här hittar du några konkreta tips och övningar på hur du kan arbeta med film i förskola och lågstadiet!

Vi blev människor först när vi lyckades förmedla en erfarenhet eller visdom i form av en berättelse för en kompis. Då blev vi Homo Narrans

Bok: Filmskolan av Johan Holmberg – Över 40 filmlektioner på 26 sidor vardera som kan läsas helt fristående. Varje lektion spinner runt ett tema, t.ex.

Bok: 100 filmer att se innan du blir vuxen av Fredrik Holmberg berättar om 100 filmer i olika genrer som kan vara till hjälp i
INTRESSEANMÄLAN
Webbläromedel som vi producerat

Normer och värderingar påverkar hela vår tillvaro: på internet, i skolan och på fritiden. Likaså vår syn på sexualitet, relationer och samtycke. Aktiverande föreläsning.

Hur skapas ett ”vi” och ett ”dom”? Vi undersöker de bilder vi får av människor i olika medier. Hur fördomsfulla är bilderna i TV-nyheterna jämfört med populärkulturen?
Folkets Bio Filmpedagogerna Linnégatan 21 413 04 Göteborg
Hagabion, Linnégatan 21
Telefon: 031 -12 10 90
E-post: info@filmpedagogerna.se
| Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
|---|---|---|
| _ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
| _ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
| _gat_gtag_UA_* | 1 minute | Google Analytics sets this cookie to store a unique user ID. |
| _gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
| vuid | 1 year 1 month 4 days | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos on the website. |
| Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
|---|---|---|
| fokeXEiS_dy-zpxG | 1 day | Description is currently not available. |
| Ytbux_ABsiVIDTyZ | 1 day | Description is currently not available. |